пʼятниця, 11 січня 2019 р.

Солодкий брейн-ринг


Завершальні уроки — це не лише узагальнення та закріплення знань учнів, а ще й солодке усвідомлення ними того, що незабаром — канікули. І хоча для оди надцятикл асників це швидше початок нового, надзвичайно важливого етапу в житті, зі своїми труднощами і розчаруваннями, однак завершальні уроки не повинні "лякати" молодих людей розмовами, застереженнями про подальші випробування. Завершальні уроки варто проводити у невимушеній, піднесеній, навіть веселій атмосфері.
Скажімо, звичайній грі "Брейн-ринг" можна надати урочистості, святковості таким чином. Учні розподіляються на 2 команди. На столі перед кожною командою стоїть скринька. За кожну правильну відповідь асистент кидає до неї цукерку. Наприкінці гри підраховуються солодкі очки; виграє та команда, в якої набралося більше цукерок.
А завершити брейн-ринг можна колективним чаюванням із цукерками, виграними обома командами. Це "дійство" (здається, найпростіше) зніме напругу між командами, залишить приємний спогад в учнів. І в пам'яті їхній зали­шиться як свято.
Таку інтелектуально-розважальну гру можна проводити також і між батьками та учнями (їхніми дітьми), напри­клад, на батьківських зборах. У такому разі запитання можуть бути не лише з літератури.

Запитання для брейн-рингу.
1. Як називається міф, герої якого піднялися в небо, по­передньо зробивши крила? ("Дедал та Ікар").
2.   Зі скількох казок складається цикл про Синдбада-мореплавця? (Із семи).
3.   Хто за давньогрецьким міфом був сином Зевса і зем­ної жінки? (Геракл).
4.   Усі пам'ятають казку "Пригоди Буратіно". До якої по­роди належав собака Артемон? (Пудель).
5.   Який предмет розмовляє в "Казці про мертву царівну і сімох богатирів"? (Дзеркало).
6.   Що тримала Маргарита під час першої зустрічі з Май­стром? (Жовті мімози).
7.   Як ще називається місто Троя? (Іліон).
8.   Героїня роману В. Гюго "Собор Паризької Богома­тері". (Есмеральда).
9.   Хто переклав українською мовою "Євгенія Онєгіна"? (М. Рильський).
10.З якого матеріалу зроблений черевичок Попелюш­ки? (Із кришталю).
11.Як звати царя із пушкінської "Казки про золотого півника"? (Дадон).
12.Як Клавдій із трагедії "Гамлет" убив свого брата? (Налив у вухо отрути).
13.Як називається твір, героями якого є Таріел, Автанділ? ("Витязь у тигровій шкурі").
14.Де народився Робінзон Крузо? (В Йорку).
15.Хто є автором роману "П'ятнадцятирічний капітан"? (Жуль Берн).
16.Назвати місце, де жили Адам і Єва. (Едем).
17.Хто з жалем у своєму щоденнику занотував: "Зга­дую оце полтавські степи, надвечірні зорі, хатки, і охоплює душу сум, що мене там немає"? (Рільке).
18.  Ім'я коханої, яку прославив у своїх піснях Ф. Петрарка. (Лаура).
19.  На робочому столі Бальзака стояв бюст, на якому був напис: "Що він не зробив мечем, я зроблю пером".
Чий це був бюст? (Наполеона).
20.  Його вважали останнім поетом Середньовіччя і пер­шим поетом Відродження. (Дайте).
21.  Де народився О. С. Пушкін? (У Москві).
22.  Який твір В. Шекспіра І. Франко вважав "найгеніальнішим"? ("Гамлет").
23.  Про кого сказано: "Якби йому судилася корона, то був би він достойним королем"? (Про Гамлета).
24.  Як звали товариша Жульєна Сореля, героя творуСтендаля "Червоне і чорне"? (Фуке).
25. Ким за професією був Дервіль, герой творуО. де Бальзака "Гобсек"? (Адвокатом).
26. Як звали сестру Грегора Замзи з новели Ф. Кафки "Перевтілення"? (Грета).
27. Який твір Е. Хемінгуея Шведська академія оцінила як гімн нездоланності людського духу? ("Старий і море").
28.З якого твору слова: "Звихнувся час"? (З "Гамле­та ").      
29.  Як звався кінь Дон Кіхота? (Росінант).
30.З якого твору епіграф
"— ...так кто ж тьі, наконец?
— Я часть той сильї, что вечно хочет зла и вечносовершает благо". (З твору "Майстер і Маргарита").
31.  Хто кумир Раскольникова? (Наполеон).
32.  Хто сказав слова: "Ні, життя не закінчено в 31 рік"?
{Андрій Волконський з роману "Війна і мир ").
33.  Де стріляв Жульєн у пані де Реналь? (У церкві).
34.  Хто сказав: "Як би чого не вийшло"? (Бєліков, твір Цехова "Людина у футлярі").

Немає коментарів:

Дописати коментар